Kontakt
Leveranser
Returer
Betalning
FAQ

Kundservice/Öppetider

Telefonnummer
08-506 975 00
E-post
[email protected]

E-postadress
[email protected]

 

Beställningar
[email protected]


Ekonomiavdelning
[email protected]

 

Offert
[email protected]

E-postadresser

Besöksadress
 
Frihamnsgatan 54
Entré 5, plan 4
115 56 Stockholm

Adress

Öppetider

Mån-fre: 08.00-17.00

Helger: Stängt

Avvikande öppettider för kundservice kan förekomma vid helgdagar.
Godsmottagning
 
Frihamnsgatan 54
Lastkaj, Hissar 3 och 4, plan 4
115 56 Stockholm

Leverans och frakt

Alla våra leveranser sker från vårt huvudlager i Stockholm.

Stockholmsområdet

Leveranser till Stockholm sker dagligen. Alla ordrar som kommit in före klockan 10.00 måndag–fredag levereras samma dag, förutsatt att vi har det på lager.

Övriga Sverige
Leveranser över hela Sverige sker dagligen från oss. Order som kommer in före 12.00 levereras från oss samma dag.
Akut leverans
För omgående leverans, debiteras nominell fraktkostnad för alla kunder vid användande av extern distributör.
Fraktkostnader
Fri leverans i Stockholm utgår vid ordervärde överstigande 1800 kr samt 3500 kr i övriga landet. Leverans sker till leveranszon. Nominell frakt utgår vid leveranser från externt lager. 

Returer

Information
För godkänd retur krävs det att varorna är hela och i obrutna originalförpackningar. 
Returen måste skickas tillbaka inom 14 dagar från mottagen leverans, en returkostnad tillkommer för frakt. 
Beställningsvaror har en begränsad returrätt, vid retur krediteras 50% av priset då Spis & Servis inte lagerhåller detta sortiment.

Vänligen fyll i returformuläret nedan, så återkommer vi med fraktsedel.

Dina kontaktuppgifter

Varor att returnera

Fraktinformation

Betalning

Våra betalningsalternativ.

 

Spis & Servis har idag Sveriges bredaste lagerlagda restaurangsortiment vilket innebär att vi kan leverera på helt andra villkor än våra konkurrenter. Tack vare långa och upparbetade relationer med våra leverantörer kan vi erbjuda mycket förmånliga priser och tillämpa en jämn och tillförlitlig prissättning. 
Leasing och delbetalning
I tider som dessa känns det extra bra att kunna erbjuda förmånliga ekonomiska upplägg. Vi erbjuder leasing och delbetalning till mycket fördelaktiga villkor för alla våra kunder, från stora hotellkedjan till minsta café. Välkommen att höra av dig till kundservice eller din säljare om du är intresserad.

Svar på vanliga frågor

Hur blir jag kund hos er?

Genom att fylla i dina uppgifter på sidan Bli kund, kan du enkelt skapa ett konto hos oss. Vi hanterar ditt ärende och återkommer med inloggningsuppgifter inom 2 timmar under våra öppettider. Som kund kan du se dina tidigare köp, skapa inköpslistor, ta del av erbjudanden och får en personlig säljkontakt. Vid frågor kontakta oss på 08-506 975 00 eller [email protected] så hjälper vi dig.

 

Vad har ni för leveranstider?

Om din order är inne före klockan 10.00 får du generellt din order samma dag, förutsatt att du finns i Stockholmsområdet och att det är lagervaror du har beställt. Är det anskaffningsvaror får du svar på leveranstiden vid din beställning. Övriga orter får besked vid beställning, men vanligen dagen därpå när du beställer före klockan 12.00.
Kan jag få se och känna på produkterna innan jag beställer?

Absolut! Boka tid med din säljare så får du hjälp direkt. Om du inte har en egen kontakt, vänligen ring 08-506 975 00 eller mejla till [email protected]. Du är också hjärtligt välkommen att besöka vårt showroom i Frihamnen i Stockholm.
Kan privatpersoner handla av er?

Nej, i dagsläget säljer vi inte till privatpersoner.
Kan man returnera varor?

Fyll i returformuläret under fliken retur på kundservicesidan för att returnera varor. Varorna behöver vara hela i obrutna originalförpackningar. Beställningsvaror har en begränsad returrätt, läs mer om returer här.
Jag saknar något i ert sortiment - kan ni ta hem det?

Klart vi kan! Ring eller mejla oss så löser vi det.
Kundtjänst