Vanliga frågor

Leveranser
Returer
Betalning
FAQ

Leverans och frakt

Alla våra leveranser sker från vårt huvudlager i Stockholm.

Stockholmsområdet

Leveranser till Stockholm sker dagligen. Alla ordrar som kommit in före klockan 10.00 måndag–fredag levereras samma dag, förutsatt att vi har det på lager.

Övriga Sverige

Leveranser över hela Sverige sker dagligen från oss. Order som kommer in före 12.00 levereras från oss samma dag.

Akut leverans

För omgående leverans, debiteras nominell fraktkostnad för alla kunder vid användande av extern distributör.

Fraktkostnader

Fri leverans i Stockholm utgår vid ordervärde överstigande 1800 kr samt 3500 kr i övriga landet. Leverans sker till leveranszon. Nominell frakt utgår vid leveranser från externt lager. 

Returer


Kontakta i första hand din säljare vid returer. Generellt gäller att lagervaror kan returneras inom åtta dagar i obrutna och hela originalförpackningar. Anskaffningsvaror krediteras med endast 50% av priset vid returer.

Självklart är vi måna om att din produkt ska uppfylla dina förväntningar. Vänligen kontakta kundservice eller din säljare om du vill returnera eller reklamera en vara. 

Betalning


Spis & Servis har idag Sveriges bredaste lagerlagda restaurangsortiment vilket innebär att vi kan leverera på helt andra villkor än våra konkurrenter. Tack vare långa och upparbetade relationer med våra leverantörer kan vi erbjuda mycket förmånliga priser och tillämpa en jämn och tillförlitlig prissättning. 

Leasing och delbetalning
I tider som dessa känns det extra bra att kunna erbjuda förmånliga ekonomiska upplägg. Vi erbjuder leasing och delbetalning till mycket fördelaktiga villkor för alla våra kunder, från stora hotellkedjan till minsta café. Välkommen att höra av dig till kundservice eller din säljare om du är intresserad.

Svar på vanliga frågor


Kan jag få se och känna på produkterna innan jag beställer?

Absolut! Boka tid med din säljare så får du hjälp direkt. Om du inte har en egen kontakt, vänligen ring 08-506 975 00 eller mejla till: [email protected] Du är också hjärtligt välkommen att besöka vårt showroom i Frihamnen i Stockholm.

Kan privatpersoner handla av er?
Nej, i dagsläget säljer vi inte till privatpersoner.

Hur blir jag kund hos er?
Allt du behöver göra är att lägga produkter i varukorgen och genomföra ditt köp. Därefter får du ett mejl med en länk som du klickar på för att skapa ett konto (om du vill). Det är superenkelt och ett konto hos oss ger dig tillgång till orderhistorik, rabatter, beställningslistor och erbjudanden. Du kan också ringa oss på 08-506 975 00 eller mejla till: [email protected]

Vad har ni för leveranstider?
Om din order är inne före klockan 10.00 får du generellt din order samma dag, förutsatt att du finns i Stockholmsområdet och att det är lagervaror du har beställt. Är det anskaffningsvaror får du svar på leveranstiden vid din beställning. Övriga orter får besked vid beställning, men vanligen dagen därpå när du beställer före klockan 12.00.

Kan man returnera varor?
Kontakta i första hand din säljare vid returer. Generellt gäller att lagervaror kan returneras inom åtta dagar i obrutna och hela originalförpackningar. Anskaffningsvaror krediteras med endast 50% av priset vid returer.


Vilka regler gäller när man handlar alkoholhaltiga drycker?
För att kunna handla alkohol av oss krävs ett utskänkningstillstånd.

J
ag saknar något i ert sortiment - kan ni ta hem det?
Klart vi kan! Ring eller mejla oss så löser vi det.

 

Öppettider kundservice

Mån-fre:

Helger: 

Telefon:

E-post:

07:00-17:00

Stängt

08-506 975 00

[email protected]

Avvikande öppettider för kundservice kan förekomma vid helgdagar.

Kontakt

Om du har generella frågor:

[email protected]

 

När du vill göra en beställning:

[email protected]

 

Frågor till vår ekonomiavdelning:

[email protected]

 

Önskar en offert:

[email protected]

Adress

Frihamnsgatan 54

115 56 Stockholm

Besökande: Entré 5, plan 4

Leveranser: Hissar 3 och 4, plan 4

Tel: 08-506 975 00

Kundtjänst